Marketing Campus Wieselburg der FH Wiener Neustadt
Mag. (FH)

Elisabeth Steiner

106891 m jpg lgfs
Mag. (FH)

Elisabeth Steiner

Position

Leiterin Masterstudiengang Produktmarketing & Innovationsmanagement
Leiterin Fachbereich Innovation

Standort

Campus Wieselburg
Zeiselgraben 4
3250 Wieselburg
106891 m jpg lgfs

Forschungsaktivitäten

  • Methodenforschung Napping

    Sensorische Schnellmethoden (Napping) sind relativ junge Methoden, wobei insbesondere die Anzahl der für solche Methoden erforderlichen Probanden weitgehend unerforscht ist. Aus diesem Grund verfolgt das vorliegende Projekt das Ziel, die optimale Anzahl von Probanden für die Methode des Nappings zu ermitteln.

Publikationen

  • Steiner, Elisabeth/Wagner, Udo/Heim, Kathrin/Steiner, Roswitha/Maurer, Severin/Fina, Robert (2019): The integration of visual and oral somatosensory information: How color intensity impacts temperature and texture perceptions of food products, as well as related hedonic responses. In: 2019 EMAC Annual Conference Proceedings.
  • Steiner, Elisabeth/Wagner, Udo (2019): Two sides of the coin: Verbal sensory information and its impact on consumer responses – a meta-analysis covering positive as well as backfiring effects of verbal sensory information. In: 2019 EMAC Annual Conference Proceedings.
  • Steiner, Elisabeth/Maurer, Severin/Heim, Kathrin/Steiner, Roswitha/Fina, Robert/Wagner, Udo (2019): This dish smells creamy, I’ll like it, I’ll buy it – an examination of smell-texture correspondences and implications for liking, emotional responses and behavioral intentions. In: Proceedings of the 10th EMAC CEE Regional Conference.
  • Fina, Robert/Heim, Kathrin/Maurer, Severin/Steiner, Elisabeth/Steiner, Roswitha (2019): The integration of visual and oral somatosensory information. How color intensity impacts texture expectations and perceptions of food products. In: Proceedings of the 14th Pangborn Sensory Science Symposium.
  • Steiner, Elisabeth (2018): Unverschwendet. Obst und Gemüse wegwerfen? Nicht mit uns! In: Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis. Ein Arbeitsbuch zu den Grundzügen des Marketing. In: Wagner, Udo/Reisinger, Heribert/Akbari, Karl (Hrsg.). Facultas. Wien.
  • Steiner, Elisabeth/Wagner, Udo (2017): Amodal, sensory information on product packages: Effects for different categories of packaged food products. In: Proceedings of the 8th EMAC CEE Regional Conference.
  • Steiner, Elisabeth / Wagner, Udo (2016): Einfluss amodaler, sensorischer Verpackungsinformationen auf Assoziationen zum betreffenden Produkt. In: Marketing ZFP / https://doi.org/10.15358/0344-1369-2016-3-119. Vahlen. München.
  • del Campo, Cristina / Pauser, Sandra / Steiner, Elisabeth / Vetschera, Rudolf (2016): Decision making styles and the use of heuristics in decision making. In: Journal of Business Economics / https://doi.org/10.1007/s11573-016-0811-y. Springer.